loading

Calvin Klein: Drzý talent z Bronxu

Drzý a neobyčejně talentovaný mladík pocházející z chudých poměrů neblaze proslulé čtvrti Bronx. I tak lze charakterizovat Calvina Kleina, potomka maďarských přistěhovalců a jednoho z nejslavnějších příkladů splněného amerického snu.

Calvin Klein, slavný americký módní návrhář a tvůrce řady jedinečných módních skvostů, se narodil v roce 1942. Jeho talent byl zřejmý již od útlého věku. Návrh prvních šatů namaloval již ve svých pěti letech, a přestože o jeho budoucnosti nemohlo být nejmenších pochyb, musel pro splnění svého amerického snu podstoupit náročnou a tvrdou cestu.

Štěstí, um a píle

Calvin Klein Lak na nehty Splendid Color Šikovného mladíka si při jeho nesnadných začátcích všiml vlivný a bohatý mecenáš, kterým byl baron de Gunzburg. Využil svých kontaktů a brzy dostal mladého chráněnce mezi opravdovou smetánku módního New Yorku té doby. Mladý Klein se odvděčil sérií velmi zajímavých návrhů a brzy se mu podařilo proslavit své modely i za hranicemi USA. V roce 1968 otevírá firmu Calvin Klein Ltd. a navrhuje své nejlepší modely. Na rozdíl od ostatních návrhářů Klein neužíval křiklavé barvy ani extravagantní linie. U svých modelů sázel na klasiku a naprostou jednoduchost svého designu, kterou podtrhoval použitím přírodních materiálů. U jeho oděvů tak převládaly len, kašmír, bavlna nebo kůže. Proslul jako mistr minimalismu, šaty nechával bez jakýchkoliv extravagantních ozdob často až ležérně „normální“. Stejný trend pak vnášel do všech svých produktů, ať už se jednalo o parfémy, kosmetiku, spodní prádlo či hodinky.

Unisex a provokující reklama

Kromě módního návrhářství proslul Calvin Klein svým citem pro marketing a zvýšení atraktivity svých výrobků. Jeho slavné reklamy doslova šokovaly svět. V roce 1979 to byla teprve 15letá Brooke Shields oblečená pouze v džínách značky Calvin Klein se slogany „Mezi mě a moje Calvinky se nedostane už nic“ a „Mám na záchodě šestery Calvinky a ty kdyby mohly mluvit, tak jsem odepsaná“. V roce 1994 se zase na úspěchu jeho parfému Obsession podílela provokující reklama sázející na nahotu mladičké lolitky a začínající modelky Kate Moss. Calvin Klein také proslul účelným potlačováním ženskosti a jeho unisex výrobky určené pro všechny bez ohledu na pohlaví jsou důkazem této zajímavé cesty. V kosmetice jsou příkladem této koncepce tělové řady CK One a CK Be.

Exkluzivní kosmetika pro každého

Preciznost a luxus jsou vlastnosti, jimiž bychom mohli popsat dekorativní kosmetiku značky Calvin Klein. Zářivé barvy, kvalitní textury a snadnost aplikace táhnou společnost kupředu i na poli luxusní kosmetiky už od 80. let minulého století, kdy byla představena první kosmetická linie. Od této doby se neustále rozrůstá okruh věrných fanynek, které nadšeně vítají představení každé další řady. Staňte se i vy jednou z nich – poznejte kosmetiku Calvin Klein díky jedinečným dárkovým sadám pro kompletní nalíčení.

Spodní prádlo, parfémy a světla ramp

Svoji genialitu v oboru návrhářství dokázal tento proslulý tvůrce doplnit opravdu zajímavými propagacemi svých výrobků a často tak vtiskl trend celému odvětví. I přes své unisex výrobky však uměl nechat vyniknout rozdílům mezi muži a ženami. Velkému zájmu se těší jeho specializované edice parfémů Calvin Klein Man pro muže a Calvin Klein Euphoria pro dámy. Při své úspěšné tvorbě na poli spodního prádla se staly hitem jeho trenýrky propagované Markem Wahlbergem a později i fotbalistou Freddie Ljungbergem. V 80. letech takřka neměly konkurenci a nikdo jim neřekl jinak, než prostě „Calvinky“. Jejich výjimečná pružnost a pohodlné nošení z nich udělaly hit, využití vypracovaných těl pop idolu a fotbalisty pak byl jen dalším z geniálních reklamních triků famózního návrháře. Velký důraz kladl Calvin Klein rovněž na své logo CK, které muselo být vždy a všude vidět. Vzniknout tak dal logománii, která přetrvává až do dnešních dnů.

Autor: Krasa.cz.


Aktuální články

  • Vybírejte ideální sluneční brýle podle tvaru obličeje!

    Také milujete slunce, se kterým je svět hned veselejší? V každém ročním období budete potřebovat sluneční brýle, které mají nejen ochrannou funkci, ale také jsou skvělým módním doplňkem pro každou příležitost. Měli bychom je však vybírat nejen podle designu, ale také s ohledem na tvar obličeje.   Základní pravidla pro výběr brýlí Ať už je váš obličej jakýkoliv, při výběru slunečních brýlí je vhodné dodržovat určitá pravidla, která platí pro každého....

  • Boříme konvence - tenisky i k elegantnímu stylu

    Nosíte tenisky pouze k džínům nebo ke sportovnímu oblečení? Vypadají totiž skvěle také k sukním a šatům. Můžete je obout do práce, do města, na výlet i na večerní posezení s kamarádkou. Tenisky představují ležérní a velmi pohodlnou obuv, u které nehrozí vyvrtnutý kotník ani puchýře na patách. Zbořte konvence a mýty o tom, že je to pouze volnočasová obuv.   Osvěžte svůj šatník Jakmile se venku oteplí, je načase trochu provětrat šatník. Zimní obuv a oblečení...

  • Black and white - kouzlo minimalismu

    Módní trendy se stále mění, ovšem existují stálice, které se vrací rok co rok. Pokud se nerada přizpůsobujete módnímu diktátu a raději zůstáváte sama sebou, pak můžete vsadit na minimalismus v podobě black and white . Černá a bílá obvykle tvoří základ našeho šatníku. Obě tyto barvy lze snadno kombinovat s výraznými odstíny nebo vzory.   Minimalismus v módě? Proč ne! Někomu se může zdát poněkud nudný, ovšem když víte, jak na to, výsledek je dokonalý. Nelze...

info@vivantis.cz8-20 hod. 468 006 315
Vybírejte z 41 408 produktů
od kabelky po parfém
x
Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prvni