loading

Diesel

Slovo „Diesel“ už dávno v nikom, kdo se alespoň trochu zajímá o módu, neasociuje motory, nýbrž dobře padnoucí džínsy. V dnešní době Diesel symbolizuje nejen denim a oblečení, ale rovněž obuv, doplňky, hodinky, šperky a parfémy. Stále však v sobě nese ducha rebelantství a svobodomyslnosti – snad jako vzpomínku na ty džínové počátky.

Samotnou společnost založil roku 1978 Renzo Rosso, původně syn rolníka, který ve své rodné Padově vystudoval průmyslovou výrobu textilu. Následovalo studium na vysoké škole ekonomické v rámci univerzity v Benátkách. Ještě jako student, ve zmíněném sedmdesátém osmém roce začal podnikat a stal se spoluzakladatelem skupiny Genius Group, kde postupně vznikaly nové módní značky – mezi nimi především Replay a Diesel. V roce 1985 se Renzovi zdařilo díky akvizici v Dieselu osamostatnit a zároveň najal módního návrháře Wilberta Dase, z něhož udělal roku 1993 kreativního ředitele celé společnosti. Právě tento člověk dodal spolu s Rossim Dieselu originální tvář i přístup, který si díky nim značka zachovává dodnes. Sám Rosso k tomu podotýká: „Pro mě bylo vždycky nejdůležitější, abychom vytvořili něco výjimečného, ať už je to oblečení, výlohy obchodů, nebo reklamní kampaň.“

Dalším milníkem v image i rozmachu značky byla celosvětová kampaň z roku 1991. V roce 1996 společnost otevřela svůj první Diesel Store na Lexington Avenue v New York City. Roku 2000 Diesel získala společnost Staff International, vlastník takových módních značek jako Dsquared, Martin Margiela nebo Vivienne Westwood Red Label, ale úspěšná sestava Renzo Rosso a Wilbert Das dává módě Diesel její tvář i nadále. Původní výroba oblečení byla na přelomu tisíciletí rozšířena uznání o výrobu doplňků a parfémů. První hodinky Diesel byly vyrobeny před deseti lety a brzo získaly nejen „džínové“ zákazníky. Jejich svérázný styl působí jako magnet, navíc se vždy snoubí s materiály prvotřídní kvality a znamenitým zpracováním. Hodinky Diesel jsou určeny lidem, kteří mají odvahu zkoušet nové věci, smysl pro originalitu i určitou drzost, aniž by tak ztráceli na eleganci. V únoru 2007 se rozšířil sortiment o linii spodního prádla a plavek pro muže i ženy, které bylo možné pořídit i v maloobchodních řetězcích a obchodních domech. Téhož roku v listopadu se objevila luxusnější linie Diesel Black Gold. Postupně byly vytvořeny další řady Diesel Kids, 55 DSL a experimentální Diesel Style Lab.

„Myslím, že Diesel je tak jedinečný, protože jsme vždycky měli vlastní názor na styly a trendy,“ prohlašuje Renzo Rossi a tento koncept dodržuje se svým kreativním ředitelem už celá léta. Projevuje se nejen na oblečení a obuvi Diesel, ale i v reklamních kampaních, které se nebojí dělat si legraci ze samotné podstaty reklamy, být nekorektní, často aktuálně reagující na společenskou poptávku a zkrátka trochu oprsklé. Příznačný je už jejich slogan „For Succesful Living“ (Pro úspěšný život), který paroduje typické reklamní sdělení o tom, kterak nás koupě produktů učiní šťastnými. Známá je i jejich sexy kampaň reagující na obvyklé marketingové útoky na nižší pudy, která hlásá „Sex sells! Unfortunately we sell jeans.“ (Sex prodává!  Jenže my bohužel prodáváme džíny.) Tento pohled se pak odráží i v designu doplňků, netradičních ale chic šperků a samozřejmě i oblíbených parfémů, rozeznatelných spolehlivě dle barevných a sofistikovaných obalů a kreativních názvů jako Plus Plus Masculine a Only The Brave (Jen odvážlivci), naznačující, že jde o vůně pro nespoutané a troufalé jednotlivce.

Autor: sperky.cz


Aktuální články

  • Boříme konvence - tenisky i k elegantnímu stylu

    Nosíte tenisky pouze k džínům nebo ke sportovnímu oblečení? Vypadají totiž skvěle také k sukním a šatům. Můžete je obout do práce, do města, na výlet i na večerní posezení s kamarádkou. Tenisky představují ležérní a velmi pohodlnou obuv, u které nehrozí vyvrtnutý kotník ani puchýře na patách. Zbořte konvence a mýty o tom, že je to pouze volnočasová obuv.   Osvěžte svůj šatník Jakmile se venku oteplí, je načase trochu provětrat šatník. Zimní obuv a oblečení...

  • Black and white - kouzlo minimalismu

    Módní trendy se stále mění, ovšem existují stálice, které se vrací rok co rok. Pokud se nerada přizpůsobujete módnímu diktátu a raději zůstáváte sama sebou, pak můžete vsadit na minimalismus v podobě black and white . Černá a bílá obvykle tvoří základ našeho šatníku. Obě tyto barvy lze snadno kombinovat s výraznými odstíny nebo vzory.   Minimalismus v módě? Proč ne! Někomu se může zdát poněkud nudný, ovšem když víte, jak na to, výsledek je dokonalý. Nelze...

  • Co jsou to NICHE parfémy a proč byste je měli chtít?

    Pokud ještě neznáte NICHE parfémy, je nejvyšší čas si je pořídit. Do naší nabídky vůní jsme pro vás nově zařadili právě tento typ parfémů, které mají luxusní přísady, nejsou tak snadno dostupné jako běžné známější značky a především jsou originální. Pro tyto výrobky je typická mnohaletá tradice, vzácné ingredience a luxusní flakony, ve kterých jsou k dostání. Kouzlo jedinečnosti Pokud slyšíte výraz „niche“ poprvé, pak vězte, že v překladu to znamená „...

info@vivantis.cz10-18 hod. 468 006 315
Dáme vám 1 rok
na vrácení zboží
x
Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prvni