loading

ELIZABETH ARDEN: královna kosmetiky

K nejslavnějším tvářím a značkám kosmetiky, péče o pleť a neobyčejně podmanivých vůní patří už celé století také značka Elizabeth Arden. Právě letos slaví tato špičková značka přesně 100 let od svého založení. Již v polovině minulého století patřila na absolutní vrchol v kosmetickém průmyslu. Říkalo se tehdy, že v každém – i v tom nejzapadlejším koutu světa – jsou známy jen tři věci, a to šicí stroje Singer, Coca Cola a kosmetika Elizabeth Arden.

Kanadské kořeny

Florence Nightingale Grahamová se narodila roku 1878 v Kanadě v provincii Ontario a již od mládí přesvědčovala okolí o své silné vůli. Roku 1909 odešla ze školy pro zdravotní sestry a rozhodla se pomáhat svému bratrovi pracujícímu pro farmaceutickou společnost. Tam se v laboratořích naučila vše potřebné o lidské pleti a dermatologii. Brzy poté zahájila spolupráci s Elizabeth Hubbardovou a společně nabízely první kosmetické služby.

Historický průlom
Po určitých neshodách se ženy rozešly a Florence si otevřela svůj vlastní salon, a to roku 1910. Dala mu jméno po své bývalé partnerce a zároveň i podle románu Alfreda Tennysona s názvem Enoch Arden. Vznikla tak nová značka Elizabeth Arden. Roku 1912 odjela jeho majitelka na pracovní cestu do Paříže, kde se zdokonalovala v obličejové a pleťové masáži a učila se, jak správně pečovat o krásu. Po návratu tak spatřil světlo světa speciální nadýchaný obličejový krém Venetian Cream Amoretta v kombinaci s Arden pleťovým tonikem.

Soukromí a práce
Roku 1915 se podnikatelka provdala za amerického obchodníka Thomase J. Lewise, a tím získala i americké občanství. Rozvod proběhl již roku 1934 a ani druhé manželství s ruským princem, které trvalo dokonce jen 2 roky, nebylo příliš úspěšné. Neúspěch v osobním životě si však Florence vynahrazovala péčí o ostatní slavné ženy a manželky, které přinášely značce ještě větší věhlas. Byly to celebrity jako královna matka, Alžběta II., Jacqueline Kennedyová, Marilyn Monroeová, Marnie Eisenhowerová nebo Marlene Dietrichová.

Kosmetika pro celý svět
První opravdovou senzací se však nestal kosmetický přípravek, ale famózní vůně Blue Grass, která byla na trh uvedena roku 1934. Stala se doslova legendou a beze změn zůstala na trhu až do dnešních dnů, tedy již více než 75 let. Salony Elizabeth Arden se staly synonymem kvality a všestranné péče, a tak bylo v roce 1930 otevřeno více než 40 poboček na všech kontinentech světa. Parfémy a kosmetika Elizabeth Arden se daly koupit dokonce i v Tibetu, což zmínil i Heinrich Herrer ve své slavné knize 7 let v Tibetu.

Na vrcholu
V letech 1930 až 1960 bylo toto kosmetické impérium nejrychleji rostoucí a nejlepší kosmetickou značkou světa, na čemž nic nezměnil ani fakt, že jeho zakladatelka s radostí utrácela obrovské sumy při sázkách na svých oblíbených dostizích. Její péče využívaly nejslavnější dámy světa a zájem o řady kosmetických přípravků, jako byly hydratační krémy, emulze, balzámy na rty, řasenky a mnoho dalších, rostl přímo geometrickou řadou.

Vůně jako doplněk
Parfémy jsou nedílnou součástí ženské krásy a měly by ji dokonale doplňovat – tato idea se stala mottem, kterým tato značka razila svůj nový pohled na svět. Během druhé světové války tak například radila ženám, jaké vůně používat, jak se oblékat a jaký použít make-up, aby mohly dobře zastávat své nové pozice a práce namísto mužů, kteří odešli bojovat. To měly podtrhovat i skvostné parfémy jen jakoby mimoděk podtrhující krásu samotných žen.

Nesmrtelná víra
Ani na sklonku svého života se zakladatelka impéria, která zemřela v roce 1966 ve svých osmaosmdesáti letech, nehodlala smířit s faktem, že by měla ubrat ze svého životního tempa. A přesně dle tohoto vzoru byste měli žit i vy. Nebojte se užívat si života! Díky kosmetice Elizabeth Arden budete své okolí oslňovat svou krásou a zářit radostí.



Autor: krása.cz


Aktuální články

  • Boříme konvence - tenisky i k elegantnímu stylu

    Nosíte tenisky pouze k džínům nebo ke sportovnímu oblečení? Vypadají totiž skvěle také k sukním a šatům. Můžete je obout do práce, do města, na výlet i na večerní posezení s kamarádkou. Tenisky představují ležérní a velmi pohodlnou obuv, u které nehrozí vyvrtnutý kotník ani puchýře na patách. Zbořte konvence a mýty o tom, že je to pouze volnočasová obuv.   Osvěžte svůj šatník Jakmile se venku oteplí, je načase trochu provětrat šatník. Zimní obuv a oblečení...

  • Black and white - kouzlo minimalismu

    Módní trendy se stále mění, ovšem existují stálice, které se vrací rok co rok. Pokud se nerada přizpůsobujete módnímu diktátu a raději zůstáváte sama sebou, pak můžete vsadit na minimalismus v podobě black and white . Černá a bílá obvykle tvoří základ našeho šatníku. Obě tyto barvy lze snadno kombinovat s výraznými odstíny nebo vzory.   Minimalismus v módě? Proč ne! Někomu se může zdát poněkud nudný, ovšem když víte, jak na to, výsledek je dokonalý. Nelze...

  • Co jsou to NICHE parfémy a proč byste je měli chtít?

    Pokud ještě neznáte NICHE parfémy, je nejvyšší čas si je pořídit. Do naší nabídky vůní jsme pro vás nově zařadili právě tento typ parfémů, které mají luxusní přísady, nejsou tak snadno dostupné jako běžné známější značky a především jsou originální. Pro tyto výrobky je typická mnohaletá tradice, vzácné ingredience a luxusní flakony, ve kterých jsou k dostání. Kouzlo jedinečnosti Pokud slyšíte výraz „niche“ poprvé, pak vězte, že v překladu to znamená „...

info@vivantis.cz8-20 hod. 468 006 315
Dáme vám 1 rok
na vrácení zboží
x
Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prvni