loading

Jak se dělá parfém?

Tak jako má muzikant hudební sluch, musí tvůrce parfémů znát rozmanité vůně a jejich kombinace. Jeho čich, znalost obrovského množství materiálu a schopnost představit si výsledek v bezpočtu kombinací vůně parfému jsou jeho pracovními nástroji. Parfumerův nos není jen citlivý na vůně a pachy, ale také velmi dobře trénován tak, aby byl schopen rozpoznat, porovnat a použít to správné množství různých složek, aby vytvořil požadovaný parfém. Práce začíná v jeho kanceláři, daleko od laboratoře, lahviček a odměrek, esenciálních olejů a syntetických komponentů. Požadavek klienta musí být přeložen do jazyka vůní, tak aby mohl vybrat komponenty, jejichž vůně má přesný charakter nebo se alespoň podobá tónům potřebným k zamýšlené kreaci.

V dalším kroku se přesunuje do laboratoře a začíná komponovat vůni z vybraných ingrediencí. K tomu, aby byl schopen dosáhnout dlouhotrvajícího a proměnlivého procesu vyprchávání parfému, používá parfumér tři druhy přísad – ty které vyprchávají velmi rychle, jako je bergamot, citron a levandule, ty které mají střední trvanlivost – jsou to většinou různé květinové přísady a na konec ty, které vyprchávají nejpomaleji a proto vydrží na kůži nejdéle, což jsou santalové dřevo, pačuli, vanilka a pižmo. Více o složení parfému v minulém článku Hudba pro můj nos.

V okamžiku, kdy je parfém “na světě“, nastupuje další krok, výběr vhodného “kabátku“. První dojem z parfému je totiž závislý na vizuálním vjemu, jinak řečeno na tom, jak se nám líbí lahvička a celkový obal. Obal je tedy velmi důležitý, protože si často uděláme první dojem pouze na základě toho, jak vypadá, ještě než poznáme vůni. K poznatku, že “nedílnou součástí parfému je také to jak vypadá“ dospěl na počátku 20. století Francois Coty a způsobil malou revoluci v tomto odvětví. Lahvička parfému se stala druhem komunikace, vyjádření a svádění. Její barva, tvar a design podporují danou vůni, předávající nám parfumérův vzkaz.


Aktuální články

  • Jak originálně zabalit dárkový poukaz pod stromeček

    Někdy se to prostě stane. Ve vánočním shonu prostě nestíháte a na někoho z blízkých zapomenete… Nebo si tak dlouho lámete hlavu s tím, co pod stromeček nadělit, až do Štědrého dne zbývá jen několik málo dní a vám už tak trochu teče do sněhulí. Nezoufejte a objednejte elektronický dárkový poukaz. Za 5 minut ho máte v mailu, vytisknete ho a no stress.   A kreativní můžete být třeba při jeho předání. Do obálky pod stromeček ho totiž umí dát každý… Vytištěný poukaz...

  • Soutěžte s balíky České pošty o auto a nadílku pro celou rodinu

    Vyberte si letos při nákupech dárků na e-shopech doručení Českou poštou a soutěžte jako adresát vybraných typů balíků o 111 sněhobílých cen! Nadělujeme skipasy do českých hor, bílé zboží v hodnotě 10 000 kč nebo hromadu opravdového sněhu . Pro výherce hlavní ceny jsme připravili exkluzivní vůz Škoda Yeti ! Soutěžte s balíky poslanými mezi 21.11 a 21.12.2017 a užijte si ty pravé bílé vánoce s Českou poštou! Jak soutěžit? Přihlašte na webu...

  • Hit, který vás dostane – hodinky s duhou

    Hledáte něco originálního, neotřelého, co jen tak nikdo nemá? Hodinky s vodotryskem jsou již pasé, nyní frčí hodinky s duhou! Zaujmou na první pohled každého, září na míle daleko a navíc vám vnesou do života pozitivní náladu. A co je nejlepší, když točíte ručičkami, mění se barva ciferníku. O krok napřed Většina z nás touží stále po něčem novém , co jen tak někdo nemá. Proto jsme do naší nabídky zařadili velmi originální hodinky s duhou , které...

info@vivantis.cz8-20 hod. 468 006 315
Dáme vám 1 rok
na vrácení zboží
x
Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prvni