loading

Jak se dělá parfém?

Tak jako má muzikant hudební sluch, musí tvůrce parfémů znát rozmanité vůně a jejich kombinace. Jeho čich, znalost obrovského množství materiálu a schopnost představit si výsledek v bezpočtu kombinací vůně parfému jsou jeho pracovními nástroji. Parfumerův nos není jen citlivý na vůně a pachy, ale také velmi dobře trénován tak, aby byl schopen rozpoznat, porovnat a použít to správné množství různých složek, aby vytvořil požadovaný parfém. Práce začíná v jeho kanceláři, daleko od laboratoře, lahviček a odměrek, esenciálních olejů a syntetických komponentů. Požadavek klienta musí být přeložen do jazyka vůní, tak aby mohl vybrat komponenty, jejichž vůně má přesný charakter nebo se alespoň podobá tónům potřebným k zamýšlené kreaci.

V dalším kroku se přesunuje do laboratoře a začíná komponovat vůni z vybraných ingrediencí. K tomu, aby byl schopen dosáhnout dlouhotrvajícího a proměnlivého procesu vyprchávání parfému, používá parfumér tři druhy přísad – ty které vyprchávají velmi rychle, jako je bergamot, citron a levandule, ty které mají střední trvanlivost – jsou to většinou různé květinové přísady a na konec ty, které vyprchávají nejpomaleji a proto vydrží na kůži nejdéle, což jsou santalové dřevo, pačuli, vanilka a pižmo. Více o složení parfému v minulém článku Hudba pro můj nos.

V okamžiku, kdy je parfém “na světě“, nastupuje další krok, výběr vhodného “kabátku“. První dojem z parfému je totiž závislý na vizuálním vjemu, jinak řečeno na tom, jak se nám líbí lahvička a celkový obal. Obal je tedy velmi důležitý, protože si často uděláme první dojem pouze na základě toho, jak vypadá, ještě než poznáme vůni. K poznatku, že “nedílnou součástí parfému je také to jak vypadá“ dospěl na počátku 20. století Francois Coty a způsobil malou revoluci v tomto odvětví. Lahvička parfému se stala druhem komunikace, vyjádření a svádění. Její barva, tvar a design podporují danou vůni, předávající nám parfumérův vzkaz.


Aktuální články

  • Hit, který vás dostane – hodinky s duhou

    Hledáte něco originálního, neotřelého, co jen tak nikdo nemá? Hodinky s vodotryskem jsou již pasé, nyní frčí hodinky s duhou! Zaujmou na první pohled každého, září na míle daleko a navíc vám vnesou do života pozitivní náladu. A co je nejlepší, když točíte ručičkami, mění se barva ciferníku. O krok napřed Většina z nás touží stále po něčem novém , co jen tak někdo nemá. Proto jsme do naší nabídky zařadili velmi originální hodinky s duhou , které...

  • Skvělá péče o pokožku švýcarské kosmetiky Fenjal

    Objevte sílu kosmetických produktů Fenjal, které jsou maximálně šetrné k naší pokožce. V nabídce najdeme sprchové gely, tělová mléka, přípravky do koupele i deodoranty. Všechny tyto výrobky zanechávají pocit absolutní čistoty, pleť je hebká a dokonale vyživená   Poklad ze Švýcarska Přestože o této značce možná slyšíte poprvé, není na trhu žádným nováčkem. Již v roce 1962 uvedla na trh revoluční přípravek , kterým byl krémový olej do koupele . V té době...

  • Kvalitní a dokonalé – hodinky Festina

    Značku Festina netřeba představovat blíže, přináší elegantní a dokonalý design hodinek, které mají nápad. Společnost si pravidelně vybírá zajímavé tváře z řad významných osobností, které dokonale podtrhnou image značky. Letos se jím stal populární herec Gerard Butler, který v kampani umožní nahlédnout do svého života. Kampaň s Gerardem Butlerem Gerard Butler je zosobněním charismatického muže , který ví, co chce. Jde o jednoho z nejvyhledávanějších...

info@vivantis.cz10-18 hod. 468 006 315
Dáme vám 1 rok
na vrácení zboží
x
Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prvni