Principy ochrany soukromí na Vivantis.cz

Vivantis.cz se vám snažíme přizpůsobit na míru. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ nebo do prostoru mimo lištu souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit veškerá nastavení v Nastavení soukromí

Doprava ZDARMA od 2 000 Kč  | 2 měsíce na vrácení
Zákaznický servis  [email protected] | 468 006 315

JEAN PAUL GAULTIER: Šokující francouzská výstřednost

Mezi úspěšné francouzské módní tvůrce, kterým se podařilo dostat na úplný vrchol, se bez nejmenších pochyb řadí i výstřední návrhář Jean Paul Gaultier. Tento talentovaný muž proslul svými naprosto šokujícími variacemi stejně jako použitím netradičních modelů v kombinaci s inovativními prvky.

Jean Paul Gaultier se narodil 24. dubna 1952 v Acueil ve Francii. Na rozdíl od jiných slavných tvůrců nikdy nedostal příležitost studovat návrhářství. Dokonce se ani nepohyboval v místech, kde by se mohl cokoliv z  oboru přiučit. Jen dobře kreslil, své nápady a skicy tedy rozesílal známým návrhářům. Jeho talentem byl naprosto nadšen Pierre Cardin, který z mladého Gaultiera udělal svého asistenta po pouhém zhlédnutí jeho kreseb.

Různorodé začátky
V roce 1970 začíná Jean Paul Gaultier pracovat v módním domě slavného Pierra Cardina. O rok později od něj odchází a pracuje s dalšími francouzskými návrháři té doby, jakými jsou Jacques Esterel a  Jean Patou, aby se opět vrátil zpět ke Cardinovi. Od začátku na sebe dokáže poutat nevšední pozornost a postupem doby získává proslulost jako enfant terrible francouzského návrhářství. Svoji první samostatnou kolekci vydává v roce 1976. Navzdory špatné pověsti dokáže naplno uplatnit svůj talent a neuvěřitelným a neopakovatelným způsobem kombinovat vzory a střihy. Známými jsou zejména jeho kolekce, kde na první pohled velmi formálnímu oblečení nelze upřít jistou míru hravosti a neobvyklosti.

Nikoliv překvapit, přímo šokovat
Výstřednost, se kterou se rád prosazuje, neváhá Jean Paul Gaultier kombinovat s naprosto nečekanými prvky. Celý svět tak šokuje, když při svých přehlídkách používá jako modely obézní ženy nebo velmi staré muže. Nedělá mu problém ani nadměrné množství piercingu nebo tetování. Tímto, do té doby naprosto neznámým způsobem provokace, dokáže získat dvě velmi silné a protichůdné reakce společnosti. Jednak silnou vlnu odporu a kritiky své práce, zároveň však také obrovskou popularitu.

Spojení s hvězdami
Netradiční přístup a ochota šokovat zajišťují talentovanému umělci spolupráci se stejně smýšlejícími hvězdami šoubyznysu, které rády dělají totéž. Navrhuje celou řadu kostýmů provokativnímu americkému rockerovi Marilynu Mansonovi, podílí se i na tvorbě kostýmů pro Kylie Minogue. Zřejmě nejznámější a oboustranně nejvýhodnější se však stává práce pro Madonnu. Kromě desítek kostýmů a zajímavých šatů pro ni vytváří jeden z nejslavnějších módních doplňků v historii, kterým je proslulá špičatá podprsenka.

Nápad jako základ
Veřejnost musí obdivovat jeho inovativní nápady a schopnost prosadit do té doby naprosto opomíjený prvek. Jeho úsilím se do povědomí široké veřejnosti dostaly například mužské sukně, zejména pak slavné skotské kilty. Propagace tohoto tradičního oděvu horalů na světových módních přehlídkách z něj udělala opravdový trhák a následná poptávka překvapila i řadu odborníků. V současné době využila jeho služeb známá firma Evian, když navrhl v letošním roce novou podobu lahve pro tuto proslulou minerální vodu.

Světové parfémy
Svou unikátní schopnost provokace, talent a nevšedního ducha uplatnil Gaultier i v edici svých fantastických parfémů. Jeho úplně první vášnivý a sexy uhrančivý ženský parfém Classique z roku 1993 se dodnes prodává s obrovským úspěchem. V naprostý trhák se proměnil jeho druhý parfém pro muže s názvem Le Male, který uvedl na trh o dva roky později. Tento parfém je totiž v současnosti nejprodávanějším mužským parfémem v zemích EU, mezi nejlépe prodávané se řadí samozřejmě také v Austrálii a USA. Úspěchu těchto fantastických vůní si je vědom i samotný tvůrce, a proto v letošním roce uvedl na trh jejich neméně zdařilé mladší variace Classique Summer 2010 a Le Male Summer 2010.


Aktuální články

  • Jak vybrat ideální kabelku   

    Dokážete si bez ní představit svůj život? To snad ani není možné… Pro muže je možná záhadným místem, ale pro ženy je to vlastně takový příruční život. Řeč je o kabelce. Většina žen má opravdu více než jednu, některé pak vlastní dokonce desítky kousků. Ale ruku na srdce, opravdu je pak střídáte podle barvy, tvaru či příležitosti? Ze zkušenosti víme, že i když má žena doma více kabelek, nosí stále jednu a tu samou. Tu oblíbenou. A jak tu pravou vybrat? Kabelka vašeho...

  • Jak na dokonalý make-up: Tajemství kouřových stínů

    Kouřové stíny. Líčení, které se všem holkám a ženám líbí a drtivé většině i sluší, ale jen málokterá si na něj troufne. Je to absolutní hit a nadčasové líčení především na večírky, plesy a jiná večerní mecheche. Jak na něj? Na youtube najdete miliony tutoriálů od českých i zahraničních make-up artists i beauty youtuberek… I když jste si pustila přibližně polovinu, stále vypadáte po vlastní realizaci jako strýček Fester z Addams Family? Když dodržíte tato základní...

  • Být chic je v módě: Jak uvázat kravatu a motýlka podle etikety

    Uvázání kravaty není jen tak. Dokonalý uzel se možná nepodaří vždy napoprvé, ale určitě stojí za trénink. Vždyť každý správný gentleman to ovládá. K vázání kravaty se váže několik jednoduchých pravidel. Stačí je dodržovat a budete za hvězdu v divadle, na plese, ale i na jednání. 3 fígle k dokonalosti Kravatu volíme podle košile a příležitosti Košili vybíráme tak, aby při zapnutí horního knoflíčku bylo možné mezi krk a košili vsunout ještě dva prsty ....

dny
:
hodiny
:
minuty
:
sekundy