loading

Když se řekne ŘASENKA…

Dokážete si představit svůj každodenní život bez řasenky? Dovolujeme si tvrdit, že vaše odpověď na tuto otázku bude pravděpodobně záporná. Právě řasenku totiž většina žen považuje za vůbec nejdůležitější součást své kosmetické výbavy. A možná i vy si teď v duchu vybavujete situaci, kdy absolutně nestíháte, ale nedostatek času vám přesto nezabrání v tom, abyste se zastavila před zrcadlem a obkreslila své řasy alespoň několika tahy kartáčkem, namočeným v oblíbené řasence. Vždycky to ale takhle snadné nebylo…

Touha barvit si řasy byla prokázaná už u egyptských žen v dávném starověku. Již v době před několika tisíci let ženy toužily po kráse, a za tímto účelem si substancí, známou pod názvem „kohl“, barvily řasy, obočí i oční víčka. Trend se později rozšířil i za hranice mezi Babyloňanky, Řekyně a Římanky a po pádu starověkých civilizací také do dalších zemí.

Ve velkém však „řasenkový průmysl“ rozjel až Eugene Rimmel – a toto jméno vám rozhodně není povědomé náhodou. Zakladatel londýnské parfumerie House of Rimmel a jeho synové koncem 19. století světu představili první hromadně vyráběnou řasenku, která byla tak populární, že se dodnes v některých jazycích pro řasenku zachovalo označení „rimmel“.

Do řemesla jim po přelomu století na druhé straně zeměkoule začal „fušovat“ americký chemik T.L. Williams, podle legendy z velice prozaického důvodu. Jeho sestra Maybel tehdy měla přítele, který se údajně zamiloval do jiné dívky. Aby své sestře v honbě za láskou pomohl, vyvinul T.L. Williams speciální směs vazelíny a uhelného prášku a instruoval Maybel, aby si přípravkem obarvila řasy. Nejen že Maybel získala svého chlapce zpět, ale po roce si ho dokonce vzala. Mladý chemik však z úspěchu také něco vytěžil – založil kosmetického giganta Maybelline a jeho řasenka se jednoznačně stala trhákem.

Barvení řas ale stále nebylo příliš jednoduché. Tyto první řasenky měly většinou formu tuhé hmoty, která se na řasy nanášela pomocí navlhčeného štětečku. Později se rozšířily i krémové řasenky v tubě, jejich aplikace si ale s předešlými v mnohém nezadala. Řasenky se lehce rozmazávaly, nanášení trvalo dlouho, a co do kvality bychom je s těmi dnešními vůbec nemohli srovnávat. Alespoň do té doby, než byl v 60. letech vynalezen moderní kartáčkový aplikátor.

Poté už nic nebránilo rapidnímu vývoji řasenek, v němž se výrobci předháněli, kdo nabídne lepší produkt. Řasenky se rozvětvily v závislosti na tom, k jakému účelu slouží, a právě proto si dnes můžete vybírat z prodlužujících, objemových, tvarujících nebo vyživujících řasenek. Zvláštní kapitolu tvoří řasenky voděodolné, které vás nezklamou ani ve vlhkém prostředí nebo při kontaktu s vodou. A aby byly řasenky ještě o fous lepší a vaše řasy svůdnější, můžete vyzkoušet posilující bázi.

Stejně jako ostatní produkty, i řasenky mezi sebou mají své hvězdy. Legendární dnes už je Hypnose od Lancomu a ke stálicím patří i Diorshow, kterou pomáhali vyvíjet profesionální maskéři. Za vyzkoušení rozhodně stojí Le 2 de Guerlain, první dvojitá řasenka, jež bere v úvahu i kratší a jemné řasy. Nad ostatními též vyniká Volumizer od Bourjois, který vám umožní rozhodnout o tom, jaký objem vám řasenka dodá.

Tak jakou si vyberete vy?

Autor: krasa.cz


Aktuální články

  • Boříme konvence - tenisky i k elegantnímu stylu

    Nosíte tenisky pouze k džínům nebo ke sportovnímu oblečení? Vypadají totiž skvěle také k sukním a šatům. Můžete je obout do práce, do města, na výlet i na večerní posezení s kamarádkou. Tenisky představují ležérní a velmi pohodlnou obuv, u které nehrozí vyvrtnutý kotník ani puchýře na patách. Zbořte konvence a mýty o tom, že je to pouze volnočasová obuv.   Osvěžte svůj šatník Jakmile se venku oteplí, je načase trochu provětrat šatník. Zimní obuv a oblečení...

  • Black and white - kouzlo minimalismu

    Módní trendy se stále mění, ovšem existují stálice, které se vrací rok co rok. Pokud se nerada přizpůsobujete módnímu diktátu a raději zůstáváte sama sebou, pak můžete vsadit na minimalismus v podobě black and white . Černá a bílá obvykle tvoří základ našeho šatníku. Obě tyto barvy lze snadno kombinovat s výraznými odstíny nebo vzory.   Minimalismus v módě? Proč ne! Někomu se může zdát poněkud nudný, ovšem když víte, jak na to, výsledek je dokonalý. Nelze...

  • Co jsou to NICHE parfémy a proč byste je měli chtít?

    Pokud ještě neznáte NICHE parfémy, je nejvyšší čas si je pořídit. Do naší nabídky vůní jsme pro vás nově zařadili právě tento typ parfémů, které mají luxusní přísady, nejsou tak snadno dostupné jako běžné známější značky a především jsou originální. Pro tyto výrobky je typická mnohaletá tradice, vzácné ingredience a luxusní flakony, ve kterých jsou k dostání. Kouzlo jedinečnosti Pokud slyšíte výraz „niche“ poprvé, pak vězte, že v překladu to znamená „...

info@vivantis.cz10-18 hod. 468 006 315
Dáme vám 1 rok
na vrácení zboží
x
Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prvni