loading

LANVIN: francouzská šikovnost

Pro širokou veřejnost je francouzská módní značka Lanvin zřejmě trochu méně známou, v žádném případě ji však nelze označit za bezvýznamnou.

Umělkyně na tom správném místě

Jeanne Lanvinová se narodila roku 1867 v Paříži, nebylo tedy divu, že ji světové město módy přivedlo právě k tomuto řemeslu. Vyučila se v krejčovském salonu a díky fantastickým nápadům a šikovnosti se brzy i prosadila. Roku 1909 ušila pro svoji vlastní dceru tak skvělé šaty, že je všechny její kamarádky chtěly také. Záhy začala šít nejen šaty pro dítka, ale i oděvy pro jejich maminky. Během několika málo měsíců už její výrobky oblékaly i velmi významné rodiny v Evropě.

Neotřelá praktičnost

Jeanne zaujala svými netradičními nápady, které však byly zároveň velmi praktické a pohodlné. Dokázala odlehčit upjatý a těžký styl tehdejší módy, a proto se její butik stal nejvyhledávanější značkou té doby. Díky umístění v Paříži se její umění velmi rychle šířilo v podstatě do celého kulturního světa. Mezi nejoblíbenější modely Jeanne Lanvinové patřily například komplety oblečení matka-dcera.

Sportovní styly

Roku 1920 přidala značka do své nabídky také oblečení pro muže, které následovalo stejnou tradici praktičnosti. Vystihla také potřeby této doby, kdy byla na obrovském vzestupu obliba sportu, a proto zaměřila své jednoduché a pohodlné střihy také do této oblasti, čímž si ještě upevnila místo v srdcích svých věrných zákazníků.

Vůně jako myšlenka

Jako průkopnice nových myšlenek dokázala značka Lanvin pochopit i rostoucí význam parfémů a proto již roku 1924 založila Lanvin Parfums SA. Jeanne Lanvinová pak volí jako hlavní cíl vyjádření pocitů a myšlenek pomocí směsí vůní. Její první špičkový parfém Arpége z roku 1927 tak vzniká při poslechu její dcery, která cvičila hru na klavír.

Změny po smrti Jeanne

Roku 1946 umírá zakladatelka značky Jeanne Lanvinová a celé módní a kosmetické impérium přechází na její jedinou dceru Marie Blanche de Polignac. Ta však umírá bezdětná, a proto se roku 1958 dědictví dostává do rukou jejího bratrance Yvese Lanvina. Přes řadu dalších změn pak roku 1996 získává 100% akcií značky světový gigant L´Oreal, od kterého je pak roku 2001 kupuje obchodní skupina Harmonie SA vedená tiskovým magnátem z Taiwanu.

Tradice pokračuje

Jeden z nejstarších módních domů světa tak pokračuje ve své tradici i dnes. Ač možná zastíněn většími a slavnějšími jmény konkurence, u opravdových znalců si stále vede skvěle. To dokazuje i úspěch původních či nových parfémů. V nedávné minulosti se na výsluní světového zájmu držela například parfémová řada Oxygene. I pánové si mohou užít lehkou vůni z dílny Lanvin v parfému L´ Homme Sport. V současnosti se zase značka snaží parfémem Eclat D´Arpége navázat na historii a unikátní odkaz minulosti. Určitě se jim to podařilo, protože se parfém již několik let drží na špici prodejnosti. Nádech této edice nejslavnějšího Lanvin parfému je veden snahou o čisté a přímé tóny tak, jak tomu bylo u původní varianty, přesto však s větším důrazem na energii a život.

Chcete i vy zkusit více než 100 let tradice a umění této unikátní značky? Potom si pořiďte jeden z neopakovatelných parfémů. Ukážete tak ostatním, že světu módy opravdu rozumíte, značku Lanvin totiž preferují jen opravdoví znalci.

Autor: Parfemy.cz


Aktuální články

  • Rozhodli jste se vzít cvičení útokem? Pojistěte si své rozhodnutí sportovní výbavou!

    Dáváte si novoroční předsevzetí? Pak vězte, že nejste jediní, ovšem určitě také nebudete poslední, kdo je nedodrží na 100 %. Konec roku a začátek nového je přímo stvořený k bilancování. A navíc Vánoce jsou plné sladkostí, smažených a tučných věcí. Je tedy nejvyšší čas vrhnout se hubnutí s plnou vervou. Máme pro vás tip, jak svému slibu dostát. Zaplaťte si nějaký cvičení kurz na půl roku a k tomu se vybavte kvalitním sportovním oblečením a doplňky. Hned získáte tu...

  • Šperky nemusí být stejné, zkuste asymetrii!

    Baví váš šperky a rádi vymýšlíte nový styl? Co třeba vyzkoušet asymetrii šperků. Už dávno neplatí, že vše musí být podle pravidel. Naopak! Náušnice nemusí vypadat stejně, šperky lze různě vrstvit a míchat tak, aby výsledek byl zkrátka originální. Je to snadné a především zábavné. Každá náušnice jiná Jak říkaly naše babičky, „každý pes, jiná ves“. Přesně tak bychom mohli pojmenovat asymetrické šperky, které jsou různorodé a zaujmou na první pohled . Tento hit...

  • Zachumlejte se do hřejivých svetrů a kardiganů

    Zima se ohlásila plnou silou a jediné po čem toužíme, je pořádně se zahřát. Kromě lahodného svařáku a teplé vany můžeme vsadit na stylové, praktické a krásně hřejivé oblečení.  Dáme vám malou inspiraci, jak se zachumlat před zimou do hřejivých svetrů a kardiganů.   Kardigan – módní stálice, která nestárne V obchodech na ně narážíme všude, dlouhé otevřené svetry , které působí hodně velké a volné – kardigany . Pochází z pánského šatníku , ostatně jako...

info@vivantis.cz10-18 hod. 468 006 315
Dáme vám 1 rok
na vrácení zboží
x
Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prvni