loading

MEXX : Indická kouzla v Holandsku

Menším oděvním firmám se jen zřídkakdy podařilo dostat mezi širokou škálu světových módních gigantů. Jednou z těch, která toto pravidlo porušila, je firma Mexx. Oblíbenou módní značku vymyslel, vytvořil a přivedl k úspěchu holandský obchodník narozený v Indii Kul Rattan Chadha. Jeho oblečení a doplňky, vycházející z orientální kultury dálného Východu, tak rozčeřily stojaté vody světové módy.

Indické čáry v Holandsku
Rattan Chadha se narodil 6. srpna 1949 v indickém Dillí v rodině, která se živila výrobou oceli. Proto bylo překvapivé, že si Rattan Chadha v prostředí těžkého průmyslu našel zálibu v oblečení a módě.  V roce 1971 se přesouvá do Evropy, do holandského Amsterodamu, kde zahajuje svoji úspěšnou kariéru v módním odvětví. Obchodník začíná s dovozem oblečení a zboží z Indie a dálného Východu.

Vznik značky
V průběhu 70. let získává stále větší jistotu na trhu. Orientální vzory a styly tradiční východní módy jsou do té doby v Evropě téměř neznámé, náhle však roste jejich popularita a s tím i věhlas Rattana Chadhy. Roku 1980 se rozhoduje vytvořit dvě nezávislé značky, a tak se na světlo světa dostávají řady Moustache a Emanuelle. První z nich je věnovaná čistě mužské módě, zatímco ta druhá se zaměřuje výhradně na ženské oblečení a módní doplňky určené pro něžné pohlaví. V roce 1986 pak tyto dvě módní značky spojuje v jednu a nově vzniká slavný Mexx. Písmeno M v názvu vyjadřuje původní značku Moustache, E pak Emanuelle a písmena XX jsou zkratkou anglických slov kiss, znamenajících polibky.

Období rozkvětu
Během dalších dvou desetiletí získává značka stále více zákazníků a rozšiřuje svoje působení nejen po celé Evropě, ale i za oceánem. Roku 1990 vzniká nová řada oděvů pro děti nazvaná Mexx Kids. Později v roce 2006 se přidává i řada oblečků a doplňků pro ty úplně nejmenší se jménem Babymexx. Společnost se začíná prosazovat také mezi výrobci parfémů. Vůně značky Mexx jsou stejně jako její oděvy svobodné, optimistické, nevázané a zábavné. Slavné parfémy jako například Black Man nebo Mexx Man jsou určeny všem dynamickým a nápaditým mužům. Naopak odvážné a svobodné ženy plné energie, šarmu a pozitivního přístupu k životu zase ocení aroma Ice Touch Woman nebo svůdnou hravost Mexx Woman.

Nové tisíciletí
Na konci 90. let se společnost Mexx potýká s důsledky nepříliš kvalitního obchodního vedení. Zakladatel značky Rattan Chadha se spíše orientuje v nemateriálních záležitostech chodu společnosti, proto se firma dostává do finančních problémů. Její zisky nestačí pokrýt ani náklady za drahé pronájmy v luxusních částech módních velkoměst. Roku 2001 tak holandsko-indický podnikatel  společnost Mexx prodává za 264 milionů dolarů americkému módnímu koncernu Liz Claiborne Inc. Sám zůstává ještě dalších pět let ve vedení firmy jako předseda představenstva. Roku 2006 však odchází i z této pozice a angažuje se v jiných oblastech. Podílí se například na stavbě netradičních hotelů, nebo aktivně spolupracuje na otevření muzea moderního umění v Amsterodamu.

Kouzlo žije dál
Tato příjemná, odvážná a optimistická značka přes všechny finanční neúspěchy neztrácí oblibu u svých příznivců. Kouzlo módy z Indie a dálného Východu tak stále těší tisíce spokojených zákazníků v oblasti pánské, dámské a dětské módy i mezi milovníky originálních vůní. K dnešnímu dni má značka Mexx po celém světě více než 65 obchodů a zaměstnává 6 000 lidí na různých kontinentech. Přestože začínala jako malá skromná značka mezi módními giganty, dnes ji mezi ně můžeme směle zařadit.

A bonbónek na konec - reklama MEXX z 80.let 20.století.

Autor: Parfemy.cz


Aktuální články

  • Proč zvolit kosmetiku Weleda?

    Weleda je přírodní kosmetika, jejíž filozofie spočívá v dodržování nejvyšších standardů kvality a udržitelné využívání přírodních zdrojů. Až 83 % z rostlinných surovin, jenž tato značka využívá, se pěstuje pouze v ekologickém zemědělství nebo se získává z ekologicky kontrolovaných zdrojů ve volné přírodě. Pojďme se podívat pod pokličku této oblíbené značky, která se vyvinula v celosvětovou společnost zabývající se zdravím.   Ke kořenům značky Weleda Weleda...

  • Co dělat, aby vůně déle vydržela?

    Známe to asi všichni, koupíme si drahý parfém, který nám zpočátku voní velmi intenzivně, ovšem už kolem oběda vůni cítíme jen lehce a odpoledne prakticky vůbec. Samozřejmě hodně záleží na to, jak je parfém výrazný a kolik jsme si jej na sebe nastříkali. Existuje pár triků, které nám pomohou vůni zintensivnět a také prodloužit. Samozřejmě se o ně s vámi rádi podělíme. Vůně nás dokáže ovlivnit Výběr vůně bychom neměli podceňovat, protože má velký vliv na...

  • V čem je kouzlo perel?

    Bára z kanálu Barušminky natočila video, aby nás dokonale seznámila s pravými perlami od JwL Jewellery. Váháte-li, zda si pořídit perlový náhrdelník, pak vězte, že je nejvyšší čas alespoň jeden zakoupit.  Každá žena by je měla mít doma, hodí se zejména do společnosti, dokážou oživit outfit.   Kráska z hlubin Málokterý šperk je tak něžný a podtrhuje naši krásu, jako právě perly. Ty jsou již od pradávna považovány za symbol luxusu a bohatství . Na první...

info@vivantis.cz8-20 hod. 468 006 315
Dáme vám 1 rok
na vrácení zboží
x
Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prvni