Principy ochrany soukromí na Vivantis.cz
Vivantis.cz se vám snažíme přizpůsobit na míru. Na základě vašeho chování na webu personalizujeme jeho obsah a zobrazujeme vám relevantní nabídky a produkty. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ nebo do prostoru mimo lištu souhlasíte s využíváním cookies a použití údajů o vašem chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a v reklamních sítích na dalších webech. Personalizaci a cílenou reklamu si můžete kdykoliv vypnout nebo upravit veškerá nastavení v  Nastavení soukromí.
Rozumím
Upravit nastavení soukromí
Více informací o ochraně soukromí
loading

MEXX : Indická kouzla v Holandsku

Menším oděvním firmám se jen zřídkakdy podařilo dostat mezi širokou škálu světových módních gigantů. Jednou z těch, která toto pravidlo porušila, je firma Mexx. Oblíbenou módní značku vymyslel, vytvořil a přivedl k úspěchu holandský obchodník narozený v Indii Kul Rattan Chadha. Jeho oblečení a doplňky, vycházející z orientální kultury dálného Východu, tak rozčeřily stojaté vody světové módy.

Indické čáry v Holandsku
Rattan Chadha se narodil 6. srpna 1949 v indickém Dillí v rodině, která se živila výrobou oceli. Proto bylo překvapivé, že si Rattan Chadha v prostředí těžkého průmyslu našel zálibu v oblečení a módě.  V roce 1971 se přesouvá do Evropy, do holandského Amsterodamu, kde zahajuje svoji úspěšnou kariéru v módním odvětví. Obchodník začíná s dovozem oblečení a zboží z Indie a dálného Východu.

Vznik značky
V průběhu 70. let získává stále větší jistotu na trhu. Orientální vzory a styly tradiční východní módy jsou do té doby v Evropě téměř neznámé, náhle však roste jejich popularita a s tím i věhlas Rattana Chadhy. Roku 1980 se rozhoduje vytvořit dvě nezávislé značky, a tak se na světlo světa dostávají řady Moustache a Emanuelle. První z nich je věnovaná čistě mužské módě, zatímco ta druhá se zaměřuje výhradně na ženské oblečení a módní doplňky určené pro něžné pohlaví. V roce 1986 pak tyto dvě módní značky spojuje v jednu a nově vzniká slavný Mexx. Písmeno M v názvu vyjadřuje původní značku Moustache, E pak Emanuelle a písmena XX jsou zkratkou anglických slov kiss, znamenajících polibky.

Období rozkvětu
Během dalších dvou desetiletí získává značka stále více zákazníků a rozšiřuje svoje působení nejen po celé Evropě, ale i za oceánem. Roku 1990 vzniká nová řada oděvů pro děti nazvaná Mexx Kids. Později v roce 2006 se přidává i řada oblečků a doplňků pro ty úplně nejmenší se jménem Babymexx. Společnost se začíná prosazovat také mezi výrobci parfémů. Vůně značky Mexx jsou stejně jako její oděvy svobodné, optimistické, nevázané a zábavné. Slavné parfémy jako například Black Man nebo Mexx Man jsou určeny všem dynamickým a nápaditým mužům. Naopak odvážné a svobodné ženy plné energie, šarmu a pozitivního přístupu k životu zase ocení aroma Ice Touch Woman nebo svůdnou hravost Mexx Woman.

Nové tisíciletí
Na konci 90. let se společnost Mexx potýká s důsledky nepříliš kvalitního obchodního vedení. Zakladatel značky Rattan Chadha se spíše orientuje v nemateriálních záležitostech chodu společnosti, proto se firma dostává do finančních problémů. Její zisky nestačí pokrýt ani náklady za drahé pronájmy v luxusních částech módních velkoměst. Roku 2001 tak holandsko-indický podnikatel  společnost Mexx prodává za 264 milionů dolarů americkému módnímu koncernu Liz Claiborne Inc. Sám zůstává ještě dalších pět let ve vedení firmy jako předseda představenstva. Roku 2006 však odchází i z této pozice a angažuje se v jiných oblastech. Podílí se například na stavbě netradičních hotelů, nebo aktivně spolupracuje na otevření muzea moderního umění v Amsterodamu.

Kouzlo žije dál
Tato příjemná, odvážná a optimistická značka přes všechny finanční neúspěchy neztrácí oblibu u svých příznivců. Kouzlo módy z Indie a dálného Východu tak stále těší tisíce spokojených zákazníků v oblasti pánské, dámské a dětské módy i mezi milovníky originálních vůní. K dnešnímu dni má značka Mexx po celém světě více než 65 obchodů a zaměstnává 6 000 lidí na různých kontinentech. Přestože začínala jako malá skromná značka mezi módními giganty, dnes ji mezi ně můžeme směle zařadit.

A bonbónek na konec - reklama MEXX z 80.let 20.století.

Autor: Parfemy.cz


Aktuální články

  • Nebojte se zapojit moderní technologie do péče o pleť

    Krásná pleť je zdravá a pěstěná. Ani ten nejpropracovanější make-up nedokáže tolik jako právě zdravá pleť, nehledě na to, že čím zdravější, tím méně líčidel je pro dokonalý vzhled potřeba. Péče o pleť vyžaduje svůj čas a v dnešní uspěchané době je často opomíjena nebo zkrácena na minimum. Nebojte se povolat na pomoc moderní technologii, která vám pomůže zefektivnit a minimalizovat čas, který péči věnujete. Návštěva kosmetického salonu se pohybuje ve stovkách až...

  • Sporttester - módní doplněk, který UMÍ

    „Od pondělí začnu běhat, ono je to teď děsně v módě…“ Chyba lávky. Běhání ani žádný jiný sport není, ale co je opravdu v módě? Vypadat skvěle a cítit se dobře ve svém vlastním těle. A ke zdravému životnímu stylu pohyb na zdravém vzduchu (košilaté vtipy stranou) prostě patří. A jestli to s tím pohybem myslíte vážně, nutně potřebujete sporttester… Hned vysvětlíme proč. 1. Hlídá vaši aktivitu i spánek Sporttester se stane takovým vaším „Velkým bratrem“. Kromě toho,...

  • Jak zjistit velikost prstenu tajně i netajně

    Chcete okroužkovat svou drahou polovičku? Nebo chcete udělat radost novým prstýnkem sami sobě? Zajít do nejbližšího kamenného zlatnictví a vyzkoušet si prstýnek přímo na místě je na jednu stranu varianta nejjednodušší, na druhé straně někdy dost nepraktická. Zlatnictví buď není úplně dostupné, má nedostatečnou nabídku, nebo prostě nechcete zkazit překvapení… Takže jak na to?   Rádi bychom vás inspirovali, jak vybrat tu správnou velikost. Jeden z těchto...

info@vivantis.cz8-20 hod. 468 006 315
dny
:
hodiny
:
minuty
:
sekundy
Vybírejte z 44 589 produktů
od kabelky po parfém
x