loading

Prada - kvalita a nenápadná okázalost

Za existenci značky Prada vděčíme zejména ženské části rodiny Prada a to i přesto, že její zakladatel byl právě proti ženám v obchodě velmi zaujatý.

Střípky z historie založení značky

V roce 1913 zakládají Fratelli Prada a Mario Prada obchod s koženým zbožím, ten si brzy získává velmi dobrou reputaci a rozrůstá se. Mario Prada je však silně zaujat proti ženám v obchodě, proto mají všechny příbuzné ženy z rodiny přísný zákaz vstupu do jeho obchodu. Když v polovině 50. let umírá, jeho syn odmítá pokračovat v jeho díle. Ironií osudu se tak vedení na dalších 20 let ujímá Mariova snacha. Její vlastní dcera Miuccia Prada se k obchodu dostává v roce 1970 a především její zásluhou se pak značka dostává mezi nejlepší módní ikony současnosti.

Cesta na vrchol

V roce 1977 potkává Miuccia Prada  talentovaného Itala Patrizia Bertelliho, který prodává vlastní kožené zboží. Ten jí navrhuje zahájení vlastní výroby nové převratné řady kožených zavazadel. Ta by měla nahradit zastaralé kufry a příruční brašny. Miuccia využije svého návrhářského talentu a přidáním nápadů Patricia Bertelliho, který je jmenován obchodním ředitelem firmy, začíná vznikat zcela nová éra značky Prada. V roce 1983 otevírá Prada svůj druhý obchod v Miláně a o rok později rozšiřuje své působení otevřením butiků ve Florencii, Paříži, Madridu a New Yorku. Ve stejném roce pak vzniká také první kolekce obuvi. Roku 1985 vzniká dámská kabelka Classic Prada, která se přes noc stává světovou senzací.

Moderní doba

V roce 1989 vzniká ženská kolekce Ready-to-wear, která znamená raketový vzestup popularity této značky. Čisté linie, luxusní vzhled a použití jednoduchých barev, to vše je tím pravým, co dokáže oslovit zákazníky. Přesto je zboží Prada právem řazeno mezi luxusní a jeho vlastnictví je symbolem prestiže. Na rozdíl od jiných značek patřící do této exkluzivní společnosti to však Prada nedává najevo nijak okázale.

V roce 1992 je založena řada Miu Miu, ta je určena pro mladé a jejím základním artiklem jsou oděvy vyrobené z umělých vláken. V letech 1993 a 1995 získává Prada prestižní ocenění rady amerických návrhářů (CFDA) za doplňky a jako designér roku.

Parfémy Prada

Kvalita a luxus čiší i z vůní Prada - první parfém uvedla značka na trh v roce 2003 a od té doby následovalo mnoho úspěšných linií od Infusion D´Iris po Candy. Prada nezapomíná ani na muže - i pro ty vytvořila parfémy, poslední novinkou byla Luna Rossa, která se ihned stala mezi pánskými zákazníky oblíbenou.

V dnešní době patří značka Prada k symbolům elegance a luxusu, které ani po letech neztratily nic ze své slávy.

Autor: Parfemy.cz


Aktuální články

  • Proč zvolit kosmetiku Weleda?

    Weleda je přírodní kosmetika, jejíž filozofie spočívá v dodržování nejvyšších standardů kvality a udržitelné využívání přírodních zdrojů. Až 83 % z rostlinných surovin, jenž tato značka využívá, se pěstuje pouze v ekologickém zemědělství nebo se získává z ekologicky kontrolovaných zdrojů ve volné přírodě. Pojďme se podívat pod pokličku této oblíbené značky, která se vyvinula v celosvětovou společnost zabývající se zdravím.   Ke kořenům značky Weleda Weleda...

  • Co dělat, aby vůně déle vydržela?

    Známe to asi všichni, koupíme si drahý parfém, který nám zpočátku voní velmi intenzivně, ovšem už kolem oběda vůni cítíme jen lehce a odpoledne prakticky vůbec. Samozřejmě hodně záleží na to, jak je parfém výrazný a kolik jsme si jej na sebe nastříkali. Existuje pár triků, které nám pomohou vůni zintensivnět a také prodloužit. Samozřejmě se o ně s vámi rádi podělíme. Vůně nás dokáže ovlivnit Výběr vůně bychom neměli podceňovat, protože má velký vliv na...

  • V čem je kouzlo perel?

    Bára z kanálu Barušminky natočila video, aby nás dokonale seznámila s pravými perlami od JwL Jewellery. Váháte-li, zda si pořídit perlový náhrdelník, pak vězte, že je nejvyšší čas alespoň jeden zakoupit.  Každá žena by je měla mít doma, hodí se zejména do společnosti, dokážou oživit outfit.   Kráska z hlubin Málokterý šperk je tak něžný a podtrhuje naši krásu, jako právě perly. Ty jsou již od pradávna považovány za symbol luxusu a bohatství . Na první...

info@vivantis.cz8-20 hod. 468 006 315
Dáme vám 1 rok
na vrácení zboží
x
Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prvni